|
|
Designing pedagogical experience to serve as groundwork on which to build an understanding of abstract concepts is a challenging mission for educators. Much research has found that embodied activities could facilitate conceptual metaphor for students to understand such concepts. This study has captured the trajectory of reasoning occurred during the embodied-based experience designed for the infinity concept. The participants, 42 secondary students who had never been exposed to the formal concept of infinity, passed through a designed series of making-sense tasks, so called the Embodied-Based Activity of Infinite Sets Comparison (EBIC). The EBIC intervention was conducted in 2 phases; (i) careful observation of 2 voluntary students, and (ii) integration for 40-classroom practice. The first phase was to examine the students conceptual development through their utterances, actions and inscriptions. Open-ended questions were used to capture the students insights and reasoning in the second phase. The qualitative data was collected and mined to associate pairability and Cantors metaphor. The finding showed the reasoning trajectory of some participants and the shift from improper reasoning to 1-1 correspondence pairing of countably infinite sets. This mathematical thinking shift was a consequence of conceptual embodiment, outlining the analysis of the embodied-based experience to develop abstract reasoning.
|
โพสต์โดย เชิดศักดิ์ ภักดีวิโรจน์ : [15 ก.ย. 2564 เวลา 11:22 น.] อ่าน [1910] ไอพี : 124.120.19.227
หากข้อความนี้ไม่เหมาะสม คลิก
|
|
|
|
|
|
|
โปรดอ่านกฎกติกาก่อนแสดงความเห็น
1. ข้อความของท่านจะขึ้นแสดงโดยอัตโนมัติทันทีที่ได้รับข้อมูล
2. ห้ามโพสต์ ข้อความยั่วยุให้เกิดความรุนแรงทางสังคม ข้อความที่ก่อให้เกิดความเสียหายและเสื่อมเสียต่อบุคคลที่สาม, เบอร์โทรศัพท์,
รูปภาพที่ไม่เหมาะสมต่อเยาวชนหรือภาพลามกอนาจาร หรือกระทบถึงสถาบันอันเป็นที่เคารพ ขอให้ผู้ตั้งกระทู้รับผิดชอบตัวเอง
และรับผิดชอบต่อสังคม ถ้ารูปภาพ หรือข้อความใดส่งผลกระทบต่อบุคคลอื่น ทีมงานพร้อมจะส่งรายละเอียดให้เจ้าหน้าที่
เพื่อตามจับตัวผู้กระทำผิดต่อไป
3. สมาชิกที่โพสต์สิ่งเหล่านี้ อาจถูกดำเนินคดีทางกฎหมายจากผู้เสียหายได้
4. ไม่อนุญาตให้มีการโฆษณาสินค้าใด ๆ ทั้งสิ้น ทั้งทางตรงและทางอ้อม
5. ทุกความคิดเห็นเป็นข้อความที่ทางผู้เยี่ยมชมเข้ามาร่วมตั้งกระทู้ในเว็บไซต์ ทางเว็บไซต์ kroobannok.com ไม่มีส่วนเกี่ยวข้องใดๆ ทั้งสิ้น
6. ทางทีมงานขอสงวนสิทธิ์ในการลบกระทู้ที่ไม่เหมาะสมได้ทันที โดยไม่ต้องมีการชี้แจงเหตุผลใดๆ ต่อเจ้าของความเห็นนั้นทั้งสิ้น
7. หากพบเห็นรูปภาพ หรือข้อความที่ไม่เหมาะสม กรุณาแจ้งมาที่อีเมล์ kornkham@hotmail.com เพื่อทำการลบออกจากระบบต่อไป
** พระราชบัญญัติว่าด้วยการกระทำผิดเกี่ยวกับคอมพิวเตอร์ พ.ศ.๒๕๕๐**
|
|
|
≡ เรื่องน่าอ่าน/สาระน่ารู้ ≡ เปิดอ่าน 10,952 ครั้ง
| เปิดอ่าน 681 ครั้ง
| เปิดอ่าน 2,864 ครั้ง
| เปิดอ่าน 18,655 ครั้ง
| เปิดอ่าน 22,737 ครั้ง
| เปิดอ่าน 24,530 ครั้ง
| เปิดอ่าน 21,381 ครั้ง
| เปิดอ่าน 12,606 ครั้ง
| เปิดอ่าน 13,673 ครั้ง
| เปิดอ่าน 21,170 ครั้ง
| เปิดอ่าน 236,591 ครั้ง
| เปิดอ่าน 312,560 ครั้ง
| เปิดอ่าน 17,902 ครั้ง
| เปิดอ่าน 10,288 ครั้ง
| เปิดอ่าน 14,162 ครั้ง
| |
|
เปิดอ่าน 13,808 ครั้ง
| เปิดอ่าน 20,420 ครั้ง
| เปิดอ่าน 83,503 ครั้ง
| เปิดอ่าน 980 ครั้ง
| เปิดอ่าน 15,294 ครั้ง
|
|
เกมส์ รวมเกมส์สนุกๆ คลายเครียด
|